Heb je een schadegeval?
Een ongeval of schade? Wat nu?
Geef je schade aan via KBC Mobile of KBC Touch.
Wij helpen u graag bij de opening van uw schadedossier en de verschillende stappen in de schadeafhandeling.
Geef je schade aan via KBC Touch of KBC Mobile
Meld je aan in KBC Mobile of KBC Touch en kies het domein waarvoor je aangifte wil doen (in Mobile onder 'Meer'): Wonen, Gezin, Voertuig of Onderneming. Selecteer daarna de verzekering waarvoor je schade wil aangeven.
Bijstand nodig?
Pech onderweg of heeft uw schadegeval onmiddellijk en dringend bijstand nodig? Dan kan u 24/24 en 7 dagen op 7 terecht bij het Callcenter van KBC bijstand op het nummer 016/242424.
Welke informatie moet u voorzien?
Om u zo goed mogelijk verder te helpen, hebben we dit van u nodig:
- De datum waarop je schade leed of van je ongeval
- Een korte omschrijving van de schade: waterschade, glasbreuk, schade door brand, ...
- Foto’s en eventueel andere bewijsstukken die de schade aantonen
- Bankrekeningnummer
Bezorg ons deze informatie of geef deze door via KBC Mobile / KBC Touch of KBC callcenter (016242424), en wij doen de rest!
Bij een verkeersongeval
Bezorg ons zo snel mogelijk:
- Ingevuld Europees aanrijdingsformulier
- Nummer van het proces-verbaal
- Kopie van uw verklaring aan de politie
- Bankrekeningnummer
- Volledig naam en adresgegevens van de carrosseriehersteller (Zie onderaan bij de documenten de lijst van de autoherstellers en kies bij voorkeur KBC herstellers om van meer voordelen te genieten)
Kwetsuren?
- Raadpleeg een arts (spoedarts of huisarts)
- Bewaar de medische attesten, maak een kopie van alle dokters en apothekersrekeningen en een overzicht van alle kosten
- Kreeg u het ongeval op weg van en naar het werk, verwittig dan uw werkgever.
Word je gedagvaard voor de politierechtbank? Bezorg ons:
- Kopie van de dagvaarding
- Naam, adres en contactgegevens (tel/e-mail) van uw advocaat (indien geweten)
- Kopie van de vaststelling van overtreding (die ontvang u per post na de overtreding)
Bij een hospitalisatie
Doe je aangifte eenvoudig, snel en gratis via KBC Mobile of KBC Touch. Het kan 24/7, waar je ook bent. Heb je de KBC app nog niet, scan dan onderstaande QR-code om deze te installeren.
Vanaf 3 maanden voor de opnamedatum kunt u de aangifte doen. U kan aangifte doen via KBC Touch of KBC Mobile of u kan bellen naar het callcenter Hospitalisatie op 0800 90 068 (werkdagen van 8 tot 12 uur en van 13 tot 17 uur).
Hou alvast volgende informatie bij de hand:
- Naam van de persoon in uw gezin dat wordt opgenomen - AssurCard-nummer (enkel bij aangifte bij callcenter)
- Reden (aandoening) van de opname
- Naam van het ziekenhuis
- Opnamedatum
- Rekeningnummer waarop de kosten worden teruggestort
De meeste opnames kunt u aangeven in KBC Mobile of in KBC Touch:
zoals een bevalling, een ongeval, een ingreep of behandeling van ziekte.
In slechts enkele gevallen moet u bellen:
zoals een hospitalisatie in het buitenland, een thuisbevalling, of als uw hospitalisatie-verzekering niet zichtbaar is in de app.
Ben je je AssurCard verloren?
Vraag dan gewoon je AssurCard-nummer aan Kate in KBC Mobile. Want dat nummer moet je bij een ziekenhuisopname doorgeven aan de opnamebalie.
Bij een arbeidsongeval:
Gelieve de aangifte via het business dashboard of Touch door te geven.
Aangifte arbeidsongeval - KBC Bank & Verzekering
Heb je nog vragen?
Neem gerust contact met ons op of ga eens kijken op www.kbc.be/ziekenhuisopname.